wczasy, wakacje, urlop
15 July 2012r.
Dla przybywających do Kuźnicy turystów w roku 1937 wybudowano przy plaży łazienki, które jeszcze tego samego roku okazały się zbyt małe i niewystarczające, więc w roku następnym musiano je poszerzyć. Na głównej, przebiegającej przez całą miejscowość ulicy położono twardą nawierzchnię, gdyż do tej pory był tu szczery piasek. Wreszcie w roku 1939 założono w Kuźnicy elektryczność. Wybudowanie portu lub choćby tylko przystani dla łodzi w Jastarni było od dawna marzeniem tutejszych rybaków. Po kilka razy w ciągu dnia chodzili oni sprawdzać, czy nie zagraża ich łodziom jakieś niebezpieczeństwo. Te stacjonujące na plaży morskiej trzeba było wyciągać dalej od brzegu, w zależności od aktualnego poziomu morza. Podczas sztormów musiano nawet wciągać je na wydmy. Także te kotwiczące przy brzegu zatokowym nie były wcale bezpieczne. Poziom wody często się zmieniał, a sztormy przewracały nawet łódki wyciągnięte na brzeg. Już przed pierwszą wojną światową rozpoczęto starania o wybudowanie portu w Jastarni. Wkrótce starania te przekreślił wybuch wojny. Jednak pod koniec wojny nadzieje znowu ożyły. Stało się tak na skutek niedoborów żywnościowych w Niemczech. Wtedy to szproty i flądry z Półwyspu Helskiego stały się tam poszukiwanym towarem do tego stopnia, że zwalniano tutejszych rybaków z wojska, aby tylko łowili ryby i dostarczali je głodującej Rzeszy. Wznowione starania o budowę portu trafiły więc na podatny grunt. Władze niemieckie się zgodziły, rybacy też. Na miejsce lokalizacji przyszłej przystani dla łodzi wybrano Kołk, miejsce przy brzegu Zatoki Puckiej, na przedłużeniu dzisiejszej ulicy Bałtyckiej.